Inter-Psy doet samen met de Universiteit Leiden onderzoek naar sociale inclusie van leerlingen met autisme in het regulier voortgezet onderwijs. De onderzoekers zijn op zoek naar leerlingen tussen de 13 en 19 jaar oud met een formele ASS diagnose, die op het regulier voortgezet onderwijs zitten en hun ervaringen, zowel positief als negatief, willen delen. Doel is om het reguliere onderwijs een fijnere plek voor jongeren met ASS te maken. Daarbij ligt de focus niet op leren, maar juist op de sociale aspecten van het naar school gaan.
Oproep
Zit jij op een reguliere middelbare school (of ben je daar niet langer dan 1 jaar geleden mee gestopt), heb jij een diagnose in het autismespectrum en wil jij praten over je ervaringen op het regulier onderwijs? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Naar school gaan is meer dan alleen lessen volgen. Op school breng je tijd door met je klasgenoten en vrienden. Dat is niet altijd even makkelijk voor iedereen. Samen met jou willen wij kijken hoe middelbare scholen open en toegankelijk kunnen zijn voor jongeren met autisme. Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen, zowel de leuke als minder leuke. Misschien heb je zelfs al ideeën over hoe het beter zou kunnen.
Hoe ziet het onderzoek er voor jou uit?
- Een interview met een gespreksleider van 60 minuten (via beeldbellen).
- Verschillende onderwerpen die te maken hebben met jouw ervaringen op school.
- Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn voor het onderzoek heel waardevol.
- De kans om eigen oplossingen/verbeteringen te delen.
- Een online interview via een beveiligd beeldbel programma, gewoon vanuit een vertrouwde plek kunnen deelnemen dus!
Wat krijg je ervoor terug?
- Een vergoeding van 7 euro.
Wat gebeurt er met jouw informatie?
- Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld en anoniem verwerkt.
- Je levert een bijdrage aan een betere school voor jongeren met autisme.
Meer informatie of aanmelden? Mail naar Salina Kamp: s.kamp@inter-psy.nl